Kolesarska tlačilka je morda skromen kos kolesarske opreme, vendar s pomembno vlogo pri vzdrževanju optimalnega tlaka pnevmatik. Njena prisotnost ni le priporočljiva, temveč nujna za vsakega kolesarja, ne glede na njegove izkušnje. Napačen tlak v pnevmatikah namreč vpliva na učinkovitost vožnje, povzroči pa lahko tudi nepričakovane nezgode.
Pravilno napolnjene pnevmatike podaljšujejo življenjsko dobo kolesa, izboljšujejo oprijem, zmanjšujejo tveganje za predrtje in posledično omogočajo boljši nadzor nad kolesom. V nadaljevanju bomo razkrili nekaj ključnih vidikov, ki jih je treba upoštevati pri nakupu in uporabi kolesarske tlačilke, da bi se izognili pogostim napakam.
1. Izbira napačne vrste kolesarske tlačilke
Ker je praktično pri vsaki hiši vsaj eno kolo, je jasno, da je tudi kolesarska tlačilka nekaj, kar mora biti del standardne dodatne opreme. Prilagajanje tlaka v pnevmatikah je potrebno za večjo varnost in boljšo kolesarsko izkušnjo. Včasih pa se enostavno zgodi, da se pnevmatika v zimskih mesecih preveč izprazni, da bi bilo kolo primerno za vožnjo. Takrat potrebujemo kolesarsko tlačilko. A ni vseeno, kakšno!
- Prenosna mini tlačilka. Tlačilka te vrste je izjemno pripravna za prenašanje s seboj, ko se odpravimo na kolesarski izlet, in je tako vedno pri roki, če je potrebna njena pomoč. A takšna tlačilka je vendarle nekoliko manj pripravna za domačo uporabo.
- Večja “domača” tlačilka. Za enostavno polnjenje pnevmatik na kolesu poskrbi domača tlačilka. Prepoznamo jo po njeni nekoliko bolj robustni zasnovi in velikosti. Prav tako ima ta tlačilka navadno podstavek, na katerega stopimo z nogami, največkrat pa ne manjka niti merilec tlaka.
- C02 sprožilec z bombico. Na poti se lahko pripeti marsikaj, tudi poči zračnica. V tem primeru je v prvi vrsti treba imeti s seboj rezervno zračnico in jo zamenjati s poškodovano. Kar pa seveda ne bo dovolj, če pri sebi nimamo tlačilke. Za najhitrejše polnjenje, brez najmanjšega truda, poskrbi tlačilka, ki deluje na CO2. Tlačilka je razmeroma majhna in jo lahko pospravimo v nahrbtnik ali celo v žep kolesarskega dresa.
2. Neustrezna tehnika polnjenja zračnice
Pri polnjenju pnevmatike se je dobro držati nekaj osnov, sicer lahko kaj hitro končamo z žulji na rokah ali z bolečino v hrbtenici. Domača tlačilka bo še najbolj enostavna za uporabo.
Navadno ima spodaj trinožnik za večjo stabilnost, hkrati pa nudi oporo našim stopalom, s katerimi jo pritisnemo ob tla. Tlačilko uporabljamo z iztegnjeno hrbtenico in pazimo, da cev ni zvita, sicer zrak ne more nemoteno prehajati skoznjo.
3. Preveč ali premalo napolnjene zračnice
Visok tlak povzroča precej »trdo« vožnjo, kar za kolesarja pomeni neudobje in povečuje obremenitev na rokah, nogah in zadnjici ter hrbtenici. Poleg tega so preveč napolnjene pnevmatike manj odporne na udarce, kar povečuje možnost predrtja ali poškodbe ob neprevidni vožnji po razgibanem terenu.
Tudi pnevmatike, ki niso dovolj napolnjene, prinašajo vrsto nevšečnosti. Kolesarjenje s premalo napolnjenimi pnevmatikami pomeni večji upor, kar vodi do hitrejše utrujenosti kolesarja in manj učinkovite vožnje. Premalo napolnjene pnevmatike se tudi hitreje obrabijo, kar pomeni pogostejše menjave in dodatne stroške.
4. Nakup tlačilke z napačno glavo za ventil
Kolesa imajo lahko različne ventile. To seveda pomeni nekaj težav, ko želimo napolniti pnevmatiko in opazimo, da glava na cevi tlačilke ne ustreza ventilu na kolesu. Običajno govorimo o dveh vrstah ventilov, na katere je treba biti pozoren.
Največkrat bosta to ventila, imenovana Presta in Schrader. Prvega najdemo na cestnih kolesih, medtem ko drugega pogosteje na gorskih. Ventil Presta prepoznamo po njegovi izraziti dolžini, je pa obenem precej tanek. Za Schrader ventile velja, da so širši in večini bolj domači.
Pred nakupom kolesarske tlačilke torej vedno preverite, katero vrsto ventilov imate na kolesu. Obstajajo pa tudi tlačilke s prilagodljivo glavo, ki so primerne za obe vrsti ventilov.