09 Sep 2020
Splošno

8 najpogostejših napak med kolesarjenjem

8 najpogostejših napak med kolesarjenjem

Na prvi pogled se morda zdi, da je kolesarjenje ena od najlažjih športnih aktivnosti, ki od vas ne zahteva posebnega znanja. A če se boste s to aktivnostjo želeli resneje ukvarjati in v njej uživati, se boste morali najprej dobro opremiti. Čeprav se boste usedli na kolo vrhunskega proizvajalca in boste opremljeni z najbolj kakovostno opremo, to še zdaleč ne pomeni, da med vožnjo ne boste naredili prav nobene napake.

Pripravili smo seznam osmih najpogostejših napak, ki jih tudi izkušenejši kolesarji delajo med vožnjo. Tako boste lažje preverili, ali napake delate tudi sami, in se jim v prihodnosti poskušali izogibati.

1. Varnostna čelada med vožnjo visi s krmila

Marsikateri kolesar ima pri roki vrhunsko kolesarsko čelado. Žal pa ta med vožnjo s kolesom visi s krmila, namesto da bi bila ustrezno nameščena na glavi. V tem primeru bi bilo torej čisto vseeno, če bi čelada visela doma v garaži ali kjer koli drugje. Morda celo bolje.

Kolesarska čelada Rudy Project Rush
Kolesarska čelada Rudy Project Rush (Extreme Vital)

Ustrezno nameščena in primerno velika čelada dobro ščiti pred poškodbami glave. Nošenje čelade na glavi velja za najučinkovitejši način za zaščito glave, tako pri otrocih kot tudi pri odraslih.

2. Sedež kolesa je nastavljen prenizko ali previsoko

Sedež kolesa je lahko kolesarjev najboljši prijatelj ali pa najhujši sovražnik. To je odvisno od tega, ali boste višino sedeža glede na svoje potrebe nastavili pravilno ali ne. Če med vožnjo s kolesom pogosto čutite bolečine v kitah pod kolenom, je to znak, da je vaš sedež nastavljen previsoko. Če čutite bolečine na sprednji strani kolena, to najverjetneje pomeni, da sedite prenizko.

Odlična rešitev za pravilno nastavitev višine sedeža je, da sedete na kolo in nogo popolnoma iztegnete tako, da s peto obuvala komajda dosežete pedalo. Zavrtite obrat nazaj, ne da bi pri tem premaknili medenico. Če je medenica mirovala in ste imeli obe nogi iztegnjeni v najnižji točki, s petama pa ste bili ves čas v stiku s pedalom, je to znak, da je višina sedeža za vas ustrezna.

3. Nepravilna nastavitev krmila

Ne glede na to, ali pedala poganjate na cestnem ali gorskem kolesu, je pravilna namestitev krmila izjemnega pomena. Od tega je namreč v veliki meri odvisno vaše udobje na kolesu in vsekakor tudi optimalno delovanje kolesa. Splošno pravilo je, da mora biti najvišja točka krmila od 6 do 8 centimetrov nižja od najvišje točke sedišča.

Nižje krmilo bo povečalo aerodinamičnost. Ravno zato imajo vsi profesionalni kolesarji močno spuščeno krmilo. Pri njih razlika med sedežem in krmilom znaša tudi do več kot 12 centimetrov. Za rekreativne kolesarje je pravilo 6 do 8 centimetrov povsem ustrezno. Če ste nekoliko starejši in vam niti ni do doseganja hitrostnih rekordov, vam celo priporočamo pravilo od 0 do 6 centimetrov.

4. Neustrezna kolesarska oblačila in obutev

Neredko lahko vidite kolesarja z vrhunskim kolesom, na sebi pa ima povsem običajna oblačila, da o neprimerni obutvi sploh ne govorimo.

Oprijeta kolesarska majica Northwave Force
Oprijeta kolesarska majica Northwave Force (Extreme Vital)

Kolesarjenje je šport, ki od vas ne zahteva samo kakovostnega kolesa, temveč tudi ustrezna kolesarska oblačila in obutev. Le tako boste v tej sicer nadvse priljubljeni aktivnosti maksimalno uživali. Vsak kolesar bi moral vedno pri roki imeti kakovostne kolesarske hlače, kolesarski dres in kolesarsko vetrovko ter kakovostno kolesarsko obutev, in to ne glede na to, ali se uvršča med amaterje ali profesionalce.

5. Vožnja na neustrezni vrsti kolesa

Dobri poznavalci koles najverjetneje večkrat opazite, da se nekateri kolesarji po določeni vrsti terena vozijo z napačno vrsto kolesa. Pri nakupu novega kolesa se namreč niso osredotočili na to, kje se s kolesom nameravajo voziti najpogosteje. Ravno od vrste terena je namreč odvisno, za katero vrsto kolesa se morate odločiti.

  • Gorsko kolo je na primer odlična izbira, če se boste s kolesom najpogosteje vozili po pesku, gozdnih poteh ter po nekoliko zahtevnejših ter neurejenih gorskih stezah.
  • Cestno kolo je namenjeno vsem, ki uživajo v vožnji po asfaltu ter drugih vrstah gladkih površin.
  • Treking kolo je najboljša izbira, če se radi vozite tako po asfaltu kot tudi po makadamu ali gozdnih poteh.
  • Mestno kolo je namenjeno za krajše in nezahtevne vožnje po asfaltirani oz. dobro utrjeni podlagi.
  • Električno kolo vse bolj pridobiva na priljubljenosti. Namenjeno je zlasti tistim, ki pri poganjanju pedal potrebujejo dodatno pomoč.

6. Vožnja brez kolesarskih očal

S kolesarskimi očali ne boste videti samo imenitno, temveč ima takšen modni dodatek tudi nekaj izjemno koristnih in pomembnih funkcij. V resnici bi takšne vrste očal lahko poimenovali kar zaščitna očala.

Kolesarska očala Rudy Project Tralyx
Visoko kakovostna kolesarska očala Rudy Project Tralyx (Extreme Vital)

Če vas med vožnjo s kolesom motijo močni sončni žarki, si nadenite sončna očala. Ta vam bodo omogočila tudi to, da se vam med vožnjo ne bodo solzile oči in da vam vanje ne bi zašle mušice ali druge nadloge iz zraka.

7. Vožnja brez kolesarskih rokavic

Nekaterim kolesarjem se zdi, da so kolesarske rokavice nepotreben dodatek. A to še zdaleč ni res. Takšna oprema je pri kolesarjenju še kako smiselna. Kolesarske rokavice vas bodo ob morebitnem padcu dobro zaščitile. Prav tako bo veliko boljši tudi vaš oprijem.

8. Pretiravanje z nabiranjem kilometrov

Veliko kolesarjev rado pretirava z nabiranjem kilometrov in tudi s tem, da se odločijo za prezahtevne terene. Čeprav vas je kolo povsem zasvojilo, ne pozabite pri tej aktivnosti uporabljati zdrave pameti. Kolesarite po svojih zmogljivostih.

Vedno upoštevajte, da se morate s kolesom še vrniti nazaj domov oziroma da končni cilj ni točka, do koder nameravate prikolesariti. Pri sebi vedno imejte tudi primerno orodje za morebitno popravilo kolesa ter dovolj tekočine in vsaj še kakšno malico ali prigrizek.

V branje priporočamo

Pobeg s kolesom | Vse pravice pridržane © 2020