18 Jun 2020
Splošno

7 nasvetov, kako postati boljši kolesar

7 nasvetov, kako postati boljši kolesar

Če želite postati boljši in hitrejši kolesar, ni potrebno veliko eksperimentiranja, ampak le nekaj dobrih in učinkovitih nasvetov. Pri tem pa je pomembno to, da se s kolesarjenjem ne mučite, ampak da je zabavno, da si postavite realne cilje, načrtujete vadbo in tako spremljate napredek.

In kako lahko najbolje poskrbite za boljšo zmogljivost, opremljenost in večjo moč?

1. Povečajte svojo povprečno hitrost kolesarjenja

Verjetno niste vedeli, da lahko svojo kolesarsko hitrost brez težav povečate, ne da bi bili močnejši, saj je veliko v tehniki kolesarjenja. Če boste na treningih temu posvečali posebno pozornost, boste uspešno vzdrževali hitrost, ne da bi pri tem trošili energijo.

Vožnja skozi ovinke je dejavnik, ki vas lahko bistveno upočasni, če skozi ovinek ne prenesete dovolj hitrosti, zato jo lahko z vadbo bistveno izboljšate. Vožnja navzdol vam prav tako lahko prihrani veliko energije, še posebej če spustu sledi vzpon, saj lahko veliko hitrosti prenesete iz spusta v klanec. Na koncu pa razmislite še o svojem položaju na kolesu. Bolj kot je ta aerodinamičen, hitrejši boste, še posebej ko se boste vozili proti vetru.

2. Poskrbite za udobno kolesarjenje

Kolesarjenje v nobenem primeru ne bi smelo biti neprijetno, čeprav kolesarji pogosto tožijo za bolečinami. Dobra kondicijska priprava je dobro izhodišče, da se temu izognete, veliko pa k temu prispevajo tudi mehanske nastavitve vašega kolesa.

Udobno kolesarjenje
Pred kolesarsko turo poskrbite za prave nastavitve kolesa in udoben sedež.

Zato posebno pozornost namenite krepitvi tistih mišičnih skupin, ki podpirajo vaše telo in aktivno sodelujejo pri vzdrževanju pravilne kolesarske drže, brez prekomernega gibanja zgornjega dela telesa in zagotavljanja stabilnega položaja pedaliranja. Poskrbite, da postanejo raztezne in krepilne vaje del vaše kolesarske rutine, zato jih redno izvajajte po ali med kolesarjenjem.

3. V svoj tedenski urnik vnesite več kolesarjenja

Najti več časa za vožnjo s kolesom je izziv za vsakega kolesarja in pri tem vam situacijo bistveno olajša, če ste organizirani in ustvarjalni. Na takšen način boste zagotovo izkoristili vsako priložnost, da se odpravite na pot.

Najenostavnejši način, da povečate svoj čas kolesarjenja, je, da se s kolesom odpravite na delo. Tudi če ne boste prekolesarili cele poti, je za marsikoga dobrodošla že samo vožnja do postaje javnega prevoza. Pomislite tudi na druge priložnosti, ki jih lahko s pridom izkoristite za kolesarjenje. Lahko je to obisk prijateljev ali poslovno srečanje, le da imate v svojem nahrbtniku vedno na zalogi dodatna oblačila in paket osvežilnih robčkov.

4. Poskrbite za dovolj energije med vožnjo

Kolesarjenje zagotovo ni prijetno, če se na kolesu znajdete brez ustrezne energije, zato pravočasno poskrbite za primerno prehrano pred in med vožnjo. Najlažji način je, da na daljše vožnje vzamete s seboj banane, žitne ploščice ali sendviče z marmelado, ki vsebujejo veliko ogljikovih hidratov in se zlahka absorbirajo, hkrati pa so priročni za prenašanje.

Če se odpravljate na daljše kolesarske ture, začnite jesti po prvih 30 minutah vožnje, nato pa vsako uro zaužijte vsaj 60 g ogljikovih hidratov, ne pozabite pa tudi na izotonično pijačo.

5. Vozite daljše razdalje

Daljše kolesarske razdalje preko 150 km so zastrašujoče, a vendar dosegljive, če se nanje dobro pripravite. Poleg tega, da si zanje vzamete dovolj časa in se med kolesarjenjem pravilno prehranjujete, jih je potrebno tudi skrbno načrtovati.

Upoštevajte smer vetra in na začetek vožnje postavite najtežje vzpone. Če se ne boste obremenjevali s hitrostjo kolesarjenja, si vzemite cel dan časa in tako vas zagotovo čaka odlična pustolovščina brez časovnih pritiskov. Če niste vajeni daljših razdalj, načrtujte redne postanke za malico in ne pretiravajte s hitrostjo. Tempo pedaliranja je zelo pomemben, če želite varčevati z energijo in doseči zastavljeni cilj.

6. Ne izogibajte se vzponov

Vzponi imajo običajno med kolesarji negativen prizvok, saj vas prisilijo, da iz sebe iztisnete zadnje atome moči in imate pekoč občutek v mišicah nog. Po drugi strani pa na takšen način povečate moč v nogah, izboljšate srčno-žilne zmogljivosti ter kapaciteto pljuč. Če želite postati boljši kolesar, se jim zato ne izogibajte.

Vzponi pa ponujajo tudi raznolikost vašemu kolesarjenju in bolj ko boste vozili po njih, bolj jih boste začeli spoznavati in ugotavljati, kateri vam najbolj ustrezajo.

7. Kolesarite s prijatelji

Klepetanje med kolesarjenjem ni kaznivo dejanje, prav tako pa v družbi kolesarjev zagotovo nihče ne želi biti zadnje kolo. Kolesarjenje v krogu prijateljev vas bo prisililo, da boste telesno zmogljivejši in tudi hitrejši.

V branje priporočamo

Pobeg s kolesom | Vse pravice pridržane © 2020