11 Apr 2021
Splošno

Kolesarjenje za začetnike: 9 nasvetov za lažji začetek

Kolesarjenje za začetnike: 9 nasvetov za lažji začetek

Si želite postati bolj aktivni, a vam je tek prevelika muka, v fitnesu pa se nočete drenjati med kopico ljudi in preznojenimi napravami? Če uživate v naravi, je kolesarjenje za vas optimalna rešitev. S to aktivnostjo aktivirate vaše celotno telo in obenem uživate na svežem zraku. Pa še relativno hitro se pripeljete od ene točke do druge in opazujete lepe razglede.

Če s kolesarjenjem še nimate veliko izkušenj, je, preden se podate na daljše kolesarske podvige, dobro poznati nekaj osnovnih zadev. V nadaljevanju opisujemo devet nasvetov za mlade ali starejše kolesarje začetnike, da boste svojo novo dejavnost lahko izkoristili maksimalno.

Nekaj začetne motivacije

Ne glede na to, ali ste se s kolesarjenjem pred kratkim začeli ukvarjati prvič, ker je bil to vaš cilj preteklega leta, ali pa je to postalo le odličen vir vadbe v obdobju COVID-19: čestitke! In čestitke že vnaprej tudi vsem ostalim, ki se boste za kolesarjenje še odločili, saj nimate česa izgubiti. No, razen kilogramov in slabe volje.

Čaka vas še veliko neverjetnih dogodivščin, razumljivo pa je tudi, da se vam bo lahko kolesarjenje sprva zdelo zelo naporno, saj vaše telo tovrstne aktivnosti še ni navajeno. Tu pa so tudi pravila poznavanja osnovnih pravil vožnje in še vrsta nenapisanih priporočil, ki si jih seveda vsak prilagodi, kakor mu najbolj ustreza. Tako se boste sami odločili, ali boste nosili nizke nogavice in ali se bodo vse vaše steklenice za vodo barvno ujemale s kolesom.

Tukaj smo, da vam povemo naslednje. Vožnja s kolesom mora biti v prvi vrsti zabavna, zato smo za vas izbrali najboljše nasvete za kolesarje začetnike, ki vam bodo pomagali pri vožnji in s katerimi bo vaša kolesarska vožnja varnejša in prijetnejša.

1. Pravilno nastavite višino sedeža

Če imate pri kolesarjenju bolečine v sprednjem delu kolena, je morda vaš sedež prenizko nameščen, zaradi česar se noge med kolesarjenjem premalo iztegujejo. To je pogosta napaka začetnikov, saj se večina ljudi počuti bolj udobno in samozavestno, če njihova stopala dosežejo tla. Zaradi napačne višine sedeža pa lahko dolgoročno tvegate poškodbe, zato bodite pozorni, da je noga ob pritisku na pedal vedno skoraj iztegnjena.

Pri pravilni višini sedeža mora biti koleno ob pritisku na pedal rahlo pokrčeno in medenica se ob tem ne sme zibati, biti mora fiksirana na sedež. Če želite biti zelo natančni, izmerite razdaljo med spodnjim delom sedeža in njegovim vrhom, da dobite višino sedeža. Višina je zelo blizu zmnožku vašega mednožja (v centimetrih) in faktorjem 0,883. Če pri izračunu potrebujete pomoč, se odpravite v lokalno trgovino s kolesi, kjer bodo to opravili namesto vas in vam kolesarski sedež še nastavili. Pazite pa tudi, da sedež ne bo previsoko nastavljen, saj se morate ob ustavitvi, da obdržite ravnotežje, z nogami vseeno nekoliko dotakniti tal.

2. Ne obremenjujte se z opremo

Da bi postali kolesar, ne potrebujete čudovitih oblačil, kolesarskih čevljev, novih nogavic ali vrhunskega kolesa. Seveda je lahko lična nova oprema zelo zabavna, vendar ni nič boljšega od občutka, ko na vzponu z vožnjo starega kolesa prehitiš skupino kolesarjev z vrhunskimi karbonskimi kolesi.

Pomembno je, da si vzamete nekaj časa in se preprosto odpravite na pot ter vozite. O morebitnih nadgradnjah opreme lahko razmišljate pozneje. Za začetek boste zagotovo potrebovali nekaj osnovnih stvari, kot je npr. kolesarska čelada, vendar se ne obremenjujte s tem, da bi za nakup nove opreme zapravili kupe denarja.

3. Pravilna nastavitev kolesa: prilagodite ga sebi

Prilagajanje kolesa je eden najpomembnejših vidikov pred vožnjo in osnova za dobro vožnjo. Če je trenutna nastavitev kolesa za vas neugodna ali celo boleča, na kolesu ne boste preživeli dolgo, tudi če ste nad vožnjo z novim kolesom zelo navdušeni. Za pravilno nastavitev kolesa sta ključna dva elementa: višina sedeža in doseg. Višina sedeža mora biti, kot že omenjeno, dovolj visoka, da vam omogoča rahel upogib kolena, ko je stopalo na dnu pedala.

Pravilen doseg pa pomeni, da so roke in trup pod kotom 45° nad kolesom. Če je predolg, vas bo bolel hrbet, ko boste segali po krmilu, če je prekratek, bodo kolena preblizu rokam. Ko kupujete kolo, ga najprej preizkusite in se prepričajte, da je njegova velikost primerna za vas in vašo višino.

4. Vzdrževanje kolesa

Da poskrbite za osnove, ne potrebujete strokovnjaka, saj za rutinsko vzdrževanje kolesa, kot je mazanje verige, lahko poskrbite sami. Tako se podaljša življenjska doba vašega kolesa in sestavnih delov, obenem pa prihranite denar, saj servis opravite sami.

Pozorni bodite tudi na zračnice kolesa in jih redno pregledujte, saj je s praznimi ali pol praznimi zračnicami vožnja na kolesu lahko pravi izziv.

5. Izogibajte se prevelikih vzponov in razdalj

Začetniški elan pogosto povzroči, da hočemo v kratkem času doseči preveč, temu pa sledijo poškodbe. Kolesarsko kondicijo tako stopnjujte počasi in svojemu telesu pustite čas, da se samo prilagaja na nove izzive.

Ne pozabite na ogrevanje v prvi tretjini vožnje, nato kolesarite v ritmu, v zadnji tretjini pa od sebe dajte vse, kar zmorete. Seveda preudarno, da ne tvegate izgorelosti in omotice.

6. S seboj imejte prvo pomoč za kolo

Rado se zgodi, da ne opazimo ostrega predmeta na cesti ali progi, zato lahko hitro pride do poškodb zračnice. Zato je sploh za dolge vožnje priporočljivo s seboj vzeti rezervno kolo, komplet za krpanje, vzvode za pnevmatike in mini črpalko, da boste v primeru tovrstnih nevšečnosti v 15 minutah spet na cesti.

Poleg zgoraj naštetih nasvetov podajamo še zadnje tri:

  • uporabljajte prestave,
  • naučite se vožnje v skupini za še večjo kolesarsko zabavo,
  • ne pozabite na hidracijo pred, med ter po vožnji.

V branje priporočamo

Pobeg s kolesom | Vse pravice pridržane © 2020